در سال جديد

اولين جلسه مشترك  فرماندارن و بخشداران استان يزد با معاونين استانداري برگزار شد.



به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومي استانداري يزد در اين جلسه كه به منظور بررسي و رسيدگي به مشكلات مناطق مختلف استان و پيگيري مصوبات سفر رياست جمهوري برگزار شد، معاون سياسي و امنيتي استانداري يزد با اشاره به نامگذاري امسال به نام سال اتحاد ملي و انسجاد اسلامي گفت: نمايندگان دولت در مناطق مختلف استان بايد با بهره گيري از اين دو واژه كليدي در راستاي خدمت به مردم و رشد ايران اسلامي حداكثر تلاش خود را بكنند.


عبدالرسول دوران بهره گيري از ديدگاه ها و عقايد اسلامي در راستاي استفاده از قابليت ها و توانمنديهاي استان را يك ضرروت عنوان و تصريح كرد: بايد سعي كنيم امسال با مطالعه و بررسي دقيق دو مفهوم اتحاد ملي وانسجاد اسلامي اين دو هدف را با جديد دنبال كنيم و شاهد اتحاد هر چه بيشتر جهان اسلام باشيم.

وي بر تعامل دستگاه هاي اجرايي استان براي اجرايي كردن مصوبات سفر هيئت وزيران به استان تأكيد و خاطر نشان كرد: همه مديران دستگاه هاي اجرايي بايد با عزم جدي و همدلي مضاعف در جهت اجرايي شدن مصوبات سفر رئيس جمهور به استان تلاش كنند.

معاون سياسي و امنيتي استاندار اطلاع رساني و افزايش ارتباطات مردم و مسئولين را بسيار مهم بر شمرد و خواستار اطلاع رساني دستگاه هاي دولتي براي تشريح عملكرد خود به مردم شد.

معاون عمراني استانداري يزد هم در اين نشست ميزان اعتبارات عمراني استان در سال گذشته را يكهزار و 213 ميليارد و 400 ميليون ريال اعلام و اضافه كرد از اين اعتبار عمراني در طول سال گذشته بيش از 82 درصد تخصيص پيدا كرده است و ميزان نقدينگي كه وارد خزانه شده نيز بيش از 985 ميليارد و 660 ميليون ريال بوده است.

سيد عليرضا نبوي زاده ميزان اعتبارات جاري استان را يكهزار و 988 ميليارد و 430 ميليون ريال عنوان كرد و گفت: بيش از 99 درصد از اين اعتبارات در استان تخصيص يافته و ميزان نقدينگي كه وارد خزانه شده است نيز معادل يكهزار و 968ميليارد و 810 ميليون ريال بوده است.

وي پيگيري مصوبات سفر رئيس جمهور را براي مديران دستگاه هاي اجرايي را بسيار مهم بر شمرد و افزود: در سفر هيئت دولت به استان بيش از 200 پروژه با اعتباري بالغ بر 22 هزار ميليارد ريال مصوب شد كه 95 درصد كار اجراي آن بايد به دست مديران دستگاه هاي اجرايي انجام شود و گزارشي را بصورت ماهانه به نهاد رياست جمهوري ارائه كنند.

معاون عمراني استانداري يزد طرح انتقال آب به استان را با اعتباري بالغ بر 11 هزار و 540 ميليارد ريال را از مهمترين مصوبات سفر رئيس جمهور به استان عنوان و ابراز اميدواري كرد طرح هاي ديگري نظير مديريت شبكه هاي آب شرب، احداث و تكميل مجتمع هاي آبرساني به شهرك هاي صنعتي، احداث راه آهن يزد شيراز، احداث پست برق احداث راه آهن بين شهري از مصوبات سفر رئيس جمهور براي استان يزد است.

اين مقام مسئول اظهار داشت استان يزد در ايام نوروز پذيرايي بيش از سه ميليون نفر از مسافران نوروزي بوده است كه تسهيلات ويژه اي در اختيار اين افراد قرار گرفته است.

معاون برنامه ريزي و اداري و مالي استانداري يزد نيز در اين جلسه با اشاره به جايگاه ويژه سهام عدالت در دولت نهم گفت نحوه عملكرد دستگاه هاي اجرايي استان در پرداخت مرحله اول سهام عدالت در استان رضايت بخش نبوده است.

محمد فقيه خراساني با بيان اينكه كارهاي پرداخت مرحله دوم سهام عدالت در استان در حال اجراست از مسئولان دستگاه هاي اجرايي خواست با انجام يك برنامه زمانبندي شده و با مطالعه دقيق در تسريع اين كار مراكز تلاش خود را داشته باشند.

وي همچنين كوتاه كردن راههاي سرمايه گذاري و با توجه به مباحث صنعت و واگذاري خدمات به شهرستانها را از سياست هاي استان داشت.

در اين جلسه فرمانداران و بخشداران گزارش از ميزان بارندگي در مناطق مختلف استان، پيگيري مصوبات سفر رئيس جمهور، نحوه توزيع سهام عدالت و حضور مهمانان نوروزي ارائه كردند.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا